Ken je dat, zo’n moment waarop je heel sterk voelt waarom je doet wat je doet?
Ik had dat zojuist.
Waarom ik mijn online cursus heb gemaakt voor ondernemers over een verbindende About Me.
Ik las een post op Facebook waarin iemand uitlegde wat volgens hem kenmerken zijn van een sterke About Me-pagina. Die gaat niet over jou maar over je klant, las ik, dus mag je het niet hebben over jezelf. Wel mag je spreken over je doelgroep: hun probleem, jouw visie, jouw oplossingen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik voelde het vuur dan ook in me oplaaien.
De essentie van mijn cursus.
Natuurlijk klopt het dat een About Me niet enkel over jou gaat. De reden waarom jouw klant zo graag die pagina leest, is omdat hij of zij wil voelen of er een klik is met jou. Je About Me heeft daarom als doel om net die klanten aan te trekken waar jij je mooiste werk mee kan verrichten, niet om een monoloog af te steken over jezelf.
Maar.
Als jij het niet over jezelf hebt.
Als jij niet spreekt over jouw drijfveer om te doen wat je doet.
Als jij niet toont wat de weg is die jij hebt afgelegd.
Hoe kan je dan zorgen voor verbinding met jouw droomklant?
Waar zit dan de klik?
Hoe kan jouw klant vertrouwen krijgen in jouw expertise?
Jouw bezielde verhaal geeft diepgang en ‘purpose’ aan de rest van je website.
Laat het alsjeblief niet weg.
» Meer weten over het traject waarin ik je persoonlijk begeleid naar een verbindende About Me?